AS “Longo Group" sasniedzis vēsturiski lielāko konsolidēto apgrozījumu

2022. gadā pārdoti auto 50 miljonu eiro vērtībā visā Baltijā un Polijā.

Par spīti sarežģītajiem ekonomiskajiem apstākļiem reģionā, lietoto auto tirgus līderim Baltijas valstīs "Longo Group" pērnajā gadā izdevies sasniegt izcilus finanšu rezultātus. Uzņēmuma konsolidētais apgrozījums pagājušā gada 12 mēnešos bija 44,7 miljoni eiro (50,4 miljoni iesk. PVN), kas ir par 48% vairāk nekā šajā pašā laika posmā gadu iepriekš. Savukārt EBITDA peļņa palielinājusies par 89% – no 820 tūkstošiem eiro 2021. gadā uz 1,55 miljoni eiro pērn.

Izcilie finanšu rezultāti ir “Longo Group” mērķtiecīgā un pārdomātā biznesa attīstības rezultāts. To apliecina gan apgrozījuma palielināšanās, gan rekordaugstā EBITDA peļņa vairāk nekā pusotra miljona apmērā.

“Pērn “Longo Group” turpināja pilnveidot un efektivizēt visus uzņēmuma departamentu procesus un īpaša uzmanība tika pievērsta uzņēmuma servisa centra jaudas palielināšanai. Vienlaikus mēs redzam, ka arvien vairāk auto pircēju izvēlas pirkt savus spēkratus pie uzticama tirgotāja un novērtē uz klientu vērstos automašīnas iegādes noteikumus,” norāda AS “Longo Group” dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps. Viņš min trīs apstākļus, kas ir ļāvuši uzņēmumam 2022. gadā sasniegt tik izcilus finanšu rezultātus.

 

Kā vienu no nozīmīgākajiem 2022.gada apstākļiem, kas ir ietekmējis uzņēmuma attīstību, E. Cērps min jaunu filiāļu atvēršanu. Paplašināšanās notikusi gan esošajā reģionā, gan paplašinoties reģionāli – atverot jaunu filiāli ārpus Baltijas robežas – Polijā. Papildus tam pērn “Longo Group” atvēra arī divas jaunas filiāles Lietuvā – Panevēžā un Klaipēdā. Pašlaik uzņēmums aptver četras valstis ar septiņām filiālēm, turklāt divas no tām darbojas pēc unikāla  koncepta – kā tirdzniecības vieta lielveikalā jeb tā sauktais “šovrūms”. Šāds auto pārdošanas veids sniedz iespēju klientiem komunicēt ar tirdzniecības pārstāvjiem klātienē, ļaujot apspriest savas vajadzības, veikt auto testa braucienus un uzreiz iegādāties automašīnu.  Šo konceptu turpināsim attīstīt, jo redzam, kā to novērtē mūsu klienti” – uzsver E. Cērps.

 

Vēl viens nozīmīgs pavērsiena punkts, kas nodrošināja “Longo Group” izaugsmi 2022. gadā, ir tā obligāciju iekļaušana “Nasdaq Baltic First North” biržā 31. martā.

Savukārt kā trešo apstākli E. Cērps min “Digitālo kanālu nozīme lietotu automobiļu mazumtirdzniecībā pērn saglabājās spēcīga. Jau Covid-19 pandēmijas laikā patērētāji bija samazinājuši fizisko automobiļu tirdzniecības vietu apmeklējumu skaitu un tā vietā priekšroku deva auto iegādei tiešsaistē. Tā kā mūsu pamata pārdošanas kanāls jau no uzņēmuma dibināšanas ir internets, 2022. gadā mēs bijām labi sagatavojušies visaptverošas klientu apkalpošanas nodrošināšanai, efektīvi izmantojot digitālos kanālus, tostarp, sākot pirmo pilnībā tiešsaistes rezervēšanas sistēmu Baltijā.”

 

Par AS "Longo Group"

AS "Longo Group" ir straujāk augošais lietoto automašīnu tirdzniecības uzņēmums Baltijā, kura obligācijas ir iekļautas Nasdaq Riga Baltijas First North obligāciju sarakstā. Grupa darbojas kopš 2018.gada un nodrošina pilna cikla lietoto automašīnu iepirkuma un pārdošanas procesus. Automašīnas tiek iepirktas, izmantojot filiāles Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, savukārt transportlīdzekļu pārbaude, kvalitātes nodrošināšana, klātienes vai tiešsaistes tirdzniecība un pēcpārdošanas garantija notiek Baltijā un Polijā. Uzņēmuma viena mēneša laikā pārdoto lietoto auto apjomi vairāk nekā divas reizes pārsniedz vienību skaitu, ko pārdevuši citi spēlētāji šajā sektorā, kopš uzņēmuma darbības uzsākšanas klientiem ir pārdoti vairāk nekā 12000 auto. Kopējais automašīnu piedāvājums Baltijā pārsniedz 1000 automašīnu. Visām mašīnām garantija ir divi mēneši vai 3000 km nobraukums.