Longo Group apgrozījums palielinājās par 84%

Baltijā lielākais lietoto auto tirgotājs Longo Group ir noslēdzis pirmo pusgadu ar izciliem rezultātiem: salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, apgrozījuma pieaugums ir sasniedzis 84%.

Sešu mēnešu laikā Longo Group ir guvis bruto peļņu 2,5 miljonu eiro apmērā, bet uzņēmuma apgrozījums sastādīja 24 miljonus eiro ieskaitot PVN. «Neskatoties uz globāliem izaicinājumiem – Covid-19 izraisītu lietoto auto deficītu, cenu kāpumu, kā arī karu Ukrainā, kas ietekmēja patērētāju pieprasījumu, mēs turpinām strauju attīstību un esam ļoti gandarīti par sasniegtajiem rezultātiem. Tos izdevās panākt, aktīvi paplašinot piedāvāto lietoto automašīnu sortimentu, optimizējot Grupas iekšējos procesus un emitējot obligācijas, kas iekļautas  Nasdaq Riga Baltijas First North obligāciju sarakstā», – komentē Longo Group dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Uzņēmuma finanšu dati liecina, ka šī gada otrajā ceturksnī vien Longo Group guva 343 000 eiro peļņu, kas veido 2,7% tīrās peļņas, bet Grupas bruto peļņa 2022. gada pirmajos sešos mēnešos sasniedza 2,5 miljonus eiro, kas ir par 95% vairāk nekā 2021. gada attiecīgajā periodā. Tādējādi Grupas peļņa 2022. gada pirmajā pusgadā pārsniedza peļņu par visu 2021. gadu. Savukārt EBITDA pirmā pusgada laikā ir sastādījusi 0,9 miljonus eiro – salīdzinot ar 2021. gadu, kad EBITDA visu 12 mēnešu laikā bija 0,8 miljoni eiro, tas ir ļoti straujš kāpums. Turklāt EBITDA marža 2. ceturksnī bija 5%.

 «Mēs sagaidām, ka, neskatoties uz visām krīzēm un ģeopolitisko nestabilitāti pasaulē, jūlijs mūsu uzņēmumam kļūs par vēl vienu rekorda mēnesi apgrozījuma un peļņas ziņā, - stāsta E. Cērps, - Protams, uzņēmuma izaugsmi pozitīvi ietekmēja obligāciju emisija , kas ļāva piesaistīt papildus līdzekļus attīstībai un veicināja uzņēmuma atpazīstamību. Pateicoties tam, jau tuvākajā laikā plānojam turpināt ekspansiju jaunos tirgos, būtiski paplašinot auto sortimentu un jaunu pakalpojumu integrāciju. Esmu pārliecināts, ka inovācijās un elastībā balstīts serviss – ir uzņēmuma panākumu atslēga, jo 2022. gadā joprojām saglabājas liela digitālo kanālu nozīme lietoto auto mazumtirdzniecībā, ņemot vērā, ka 2021. gadā pircēji sāka mazāk apmeklēt lietoto auto tirdzniecības vietas klātienē, vairāk pārejot uz iepirkšanos internetā. Jau šobrīd mūsu klientiem ir iespēja tiešsaistē ne tikai izvēlēties un rezervēt sev tīkamo auto, bet arī pasūtīt testa braucienu un auto piegādi līdz mājas durvīm, kā arī saņemt garantiju par iegādāto auto».

Longo Group bija pirmais uzņēmums Baltijas valstīs, kas ieviesa pilnībā tiešsaistē pieejamu rezervācijas sistēmu Baltijā. Tikai ar dažiem klikšķiem lietotāji tagad var rezervēt auto, iemaksājot pilnībā atmaksājamu rezervācijas maksu. Turklāt 2022. gada otrajā pusē Grupa plāno piedāvāt iespēju klientiem veikt visu auto iegādes procesu internetā, kā pirmajiem ieviešot tiešsaistē pilnībā pieejamu lietoto auto pārdošanu Baltijā.  

Jau tuvāko gadu laikā Longo Group plāno sasniegt 100 miljonu eiro apgrozījumu gadā. Tas tiks panākts, vairojot zīmola atpazīstamību, paplašinot tā fizisko tīklu, palielinot publicēto auto sortimentu, kā arī arvien kāpinot apkalpošanas kvalitāti, piedāvājot jauna koncepta mājas piegādes. Piemēram, nesen Baltijas tirgū tika ieviesta  sekmīga, absolūti jauna koncepcija –  auto saloni (šovrūmi) tirdzniecības centros, kur pircējiem ir iespēja konsultēties ar pārdošanas pārstāvjiem, pasūtīt auto no publicēto auto sortimenta testa braucieniem, kā arī veikt tā iegādi. Darbs pie šāda koncepta šovrūmu atvēršanas visā Baltijā turpināsies.

Turklāt uzņēmums plāno ieiet jaunā tirgū – Polijā. Pārdošanas aktivitātes paredzēts uzsākt 2022. gada otrajā pusē. Lai atbalstītu ambiciozos izaugsmes plānus, Longo ieviesīs jaunus iepirkuma kanālus, tostarp no vietējiem klientiem Baltijā. Pastāvīga uzmanība tiks pievērsta arī Grupas servisa centra kapacitātes palielināšanai.

Par AS “Longo Group”

AS “Longo Group” ir straujāk augošā lietoto automašīnu tirdzniecības grupa Baltijā, kuras obligācijas ir iekļautas Nasdaq Riga Baltijas First North obligāciju sarakstā.  Grupa darbojas kopš 2018. gada un savas darbības ietvaros nodrošina pilna cikla lietoto automašīnu iepirkuma un pārdošanas procesus. Automašīnu iepirkumi tiek veikti caur filiālēm Nīderlandē, Beļģijā un Vācijā, savukārt transportlīdzekļu pārbaude, kvalitātes nodrošināšana, klātienes vai tiešsaistes tirdzniecība un pēc pārdošanas garantija notiek Baltijā. Uzņēmuma viena mēneša laikā pārdoto lietoto auto apjomi vairāk nekā divas reizes pārsniedz vienību skaitu, ko pārdevuši citi spēlētāji šajā sektorā, - kopš uzņēmuma darbības uzsākšanas klientiem ir pārdoti vairāk nekā 10 000 auto. Uzņēmums piedāvā pārredzamus un uzticamus pakalpojumus lietoto auto iegādei, tirdzniecībai un finansējuma iegūšanai. 2019. gada maijā “Longo” Rīgā atklāja Baltijas valstīs lielāko tirgus laukumu ar 450 auto ietilpību. Kopējais automašīnu piedāvājums Baltijā tuvojas 1000 automašīnām. Visiem komerciāli pieejamajiem transportlīdzekļiem garantija ir divi mēneši vai 3000 km nobraukums.